dinsdag 9 juli 2013

story of a working mum (story of my life?)

Kwart voor 7 ….tuut tuut tuut tuut….plakkerig trek ik mijn ogen open en staar naar mijn telefoon…shoot hoe ging dat alarm ook alweer uit?
Ok gelukt…zucht…
Kloenk…HA MAM ! FF KNUFFEN? …tuuuuurlijk kerel…
Lekker in slaap gesukkeld….SHITTT 10 over 7 al, kom op jongens eruit, gauw ontbijten, ik kom eraan.

Ik trek mijn pijnlijke lichaam van het matrasje op de grond.
Staar in de spiegel…brrr toch maar niet.
FF wassen, deootje…make upje…verrek ’t begint wat te lijken.
Ik stiefel de zoldertrap af, handen vol…bril van Laura, schoenen, tas, telefoon.

Kids zitten netjes te ontbijten….
Tassen pakken, koekjes (of fruit…) bekers drinken vullen, broodje smeren.
’T Komt goed Wen (in gedachten) ik ga het weer redden vanochtend.

Achter me hoor ik Laura vertellen tegen Justin: “ik heb maar 1 zin in de sprookjes opvoering van vandaag”
POINGGG uitvoering? Vandaag? Ohhhh ja, dat wist ik! Om 2 uur bij Laura op school.
Ze is de gelaarsde kat en ik zou….oh shooooot, ik zou een hoed met veren regelen, zwarte nagellak en laarzen!
Tis nog niet te laat, pas 5 over 8 dus we hebben nog 5 minuten.
Ik ren de trap op naar zolder….zoek,zoek…laarzen check! 3 paar sokken anders passen ze niet check! Zwarte nagellak check!
Gauw naar beneden.
Kijk Laura, alles is klaar J

Joehoe gelukt!

Tassen klaar, spullen staan klaar, ik ben (bijna) klaar, niks meer aan het handje!

“het is wel lekker weer voor de juffen dag he mam?”
Met een ruk draait mijn hoofd zich richting Justin…juffen dag?
Ohhhh shooot jaaa, daar heb ik een brief over gehad en daar heb ik ook al 3 euro voor betaald maarrrrr daar horen ook cadeautjes bij!

Wederom stuif ik richting zolder, daar staat een “cadeautjes krat” .
Snel scan ik de inhoud…mmmmmm leuke houten hangers ter decoratie in de vorm van een hart en/of een ster, dat moet dan maar.
Ster voor de meester, 2 harten voor de juffen! Geluksengeltje erop, joehoe…. Het is wederom gelukt!
Ik ren naar beneden en druk Justin een marker en de harten en ster in zijn handen.
“schrijf jij even achterop voor wie en groetjes of liefs met je eigen naam eronder?”
(inwendig geef ik mezelf een compliment! Wel done mum)

Jammerrrr het was nog niet klaar: “ze moeten wel ingepakt worden toch?”
Oh ja, ook dat nog….weer richting zolder, rol folie, niettang…, nietjes bijna op….
Naar beneden, alle 3 de kadootje ingepakt, nog net 2 nietjes erin kunnen jassen, de rest achterop dichtgeplakt met pleisters (sorry juffen )
Maar….
We fietsen alle drie tevreden weg!
Ik te laat maar wel voldaan omdat alles klaar is en de kids happy zijn.
Justin met een grote tas vol cadeautjes bungelend aan zijn stuur.
Laura met een grijns op haar gezicht omdat ze straks omgetoverd wordt tot de gelaarsde kat.

En zo ziet een ochtend van een werkende moeder er dan uit….

Geen opmerkingen:

Een reactie posten